AKIDAH YAHUDI BERDASAR KITAB TALMUD

15 Nov

Pengenalan kepada Talmud:

Talmud merupakan Kitab Suci bagi Yahudi dan merupakan tafsiran kepada Taurat. Talmud pada asalnya adalah syariat lisan yang disampaikan secara mulut ke mulut. Kemudian seorang Hakhamat Yahudi bernama Yudas telah menulis ajaran Syafawi ini kerana takut dilupakan pada tahun 150M dan dinamakan sebagai “Mishna”. Kemudian ditambah dan disempurnakan oleh Rabai Yahuza pada 216M. Kemudian Rabai-rabai Yahudi di Babylon dan Urshalim(Palestin) membuat syarah dan tafsir kepada Mishna ini dan dinamakan sebagai “Jimara” atau “Ghimarah”. Hasil daripada ‘Mishna’ dan ‘Jimara’ ini lahirlah “Talmud”.

Kemudian pada tahun 1951 M setelah mengadakan Muktamar sebanyak 23 kali sejak tahun 1897M, Hukama’ Sohyun (Pemimpin Zionis) mengeluarkan pula Protokol Zionisme yang bersumberkan kepada Talmud ini. Maka aqidah Yahudi pada hari ini adalah bersumberkan dua kitab ini iaitu Talmud dan Protokol.

Aqidah Yahudi:

Allah Azza Wa Jalla:

Berkata Talmud:

إن النهار اثنتا عشرة ساعة: في الثلاث الأولى منها يجلس الله ويطالع الشريعة. وفي الثلاث الثانية يحكم. وفي الثلاث الثالثة يطعم العالم. وفي الثلاث الأخيرة يجلس ويلعب مع الحوت ملك الأسماك

Maksudnya: Siang itu ada 12 jam; pada 3 jam pertama Allah duduk dan menelaah syariat, 3 jam kedua Dia menghukum, 3 jam ketiga dia memberi rezeki dan 3 jam terakhir Dia duduk dan bermain bersama Al-Hut, raja segala ikan.

إن الله إذا حلف يميناً غير قانونية احتاج إلى من يحله من يمينه وقد سمع أحد العقلاء من الإسرائيليين الله تعالى يقول: من يحللني من اليمين التي أقسمت بها ؟ ولما علم باقي الحاخامات أنه لم يحلله منها اعتبروه حماراً، لأنه لم يحلل الله من يمينه. ولذلك نصبوا ملكاً بين السماء والأرض اسمه (مي) لتحليل الله من أيمانه ونذوره عند اللزوم

Maksudnya: Sesunggunya Allah apabila bersumpah dengan sumpah yang tidak syar’i Dia memerlukan seseorang untuk membatalkan sumpah-Nya, dan mendengar seorang ulama’ Israel Allah berkata: “Siapa yang akan melepaskan Aku dari sumpah-Ku? Apabila sekalian hakhamat tahu akan hal ini mereka menganggap ulama’ tadi adalah keldai kerana tidak mampu melepaskan sumpah Allah. Oleh itu, mereka melantik seorang raja antara langit dan bumi bernama “Mei” untuk melepaskan Allah dari sumpahnya jika ada.

*Ini adalah aqidah yang sangat jelek. Allah S.W.T adalah Tuhan Langit, Bumi dan segala isi keduanya dan apa antara keduanya, maka mustahil Allah bersifat kemakhlukan ini. Firman Allah dalam Al-Quran Al-Karim:        

Maksudnya: “Maha Suci Tuhan yang Empunya langit dan bumi, Tuhan yang Empunya ‘Arsy, dari apa yang mereka sifatkan itu.” – Az-Zukhruf:82

Keganasan dan Kejahatan Yahudi:

Berkata Rabai Munahim:

أيها اليهود إنكم من بني البشر لأن أرواحكم مصدرها روح الله. وأما باقي الأمم فليست كذلك، لأن أرواحهم مصدرها الروح النجسة

Maknanya: “Wahai Yahudi, sesungguhnya kamu adalah anak-anak manusia kerana ruh kamu daripada Allah adapun selain kamu bukan begitu (bukan manusia) kerana ruh mereka dari ruh bernajis”.- (Al-Kanzul Marsud)

إذا سرق أولاد نوح (أي غير اليهود) شيئاً، ولو كانت قيمته طفيفة جداً، يستحقون الموت، لأنهم قد خالفوا الوصايا التي أعطاها الله لهم. وأما اليهود فمصرح لهم أن يضروا الأميّ، لأنه جاء في الوصايا (لا تسرق مال القريب)

Maksudnya: Apabila anak-anak Nuh (selain Yahudi) mencuri sesuatu maka walaupun sesuatu yang tiada nilai maka mereka berhak mati kerana menyalahi wasiat yang dibuat bagi mereka. Adapun Yahudi maka boleh mencederakan selain Yahudi (Ummi) kerana disebut dalam Wasiat (Wasiat 10) : Jangan kamu mencuri harta qarib”.

Menurut ulama’ Yahudi, qarib maknanya adalah Yahudi sahaja, maka selain yahudi boleh dicuri hartanya.

مسموح غش الأميّ، وأخذ ماله بواسطة الربا الفاحش، لكن إذا بعت أو اشتريت من أخيك اليهودي شيئاً فلا تخدعه ولا تغشه

Maksudnya: Dibenarkan menipu Ummi (selain Yahudi) dan mengambil harta mereka dengan cara riba yang keji, tetapi jika engkau menjual atau membeli daripada saudaramu se-Yahudi maka janganlah menipu dia.

اقتل الصالح من غير الإسرائيليين، ومحرَّم على اليهودي أن ينجّي أحداً من باقي الأمم من هلاك، أو يخرجه من حفرة يقع فيها، لأنه بذلك يكون حفظ حياة أحد الوثنيين

Mkasudnya: Bunuhlah orang yang baik dari selain Israeili (Yahudi) dan haram atas yahudi membantu umat selainnya dari kecelakaan atau mengeluarkan dari lubang ia jatuh kerana itu bermakna dia menjaga kehidupan watsaniyyin.

Berkata Memanod (Rabai Yahudi):

” Adalah bagi Yahudi itu hak merogol wanita yang tidak beriman iaitu yang bukan yahudi”.

Tersebut dalam Protokol Zionis; Protokol 1:

يجب أن يكون شعارنا كل “وسائل العنف والخديعة”.

“wajib syiar kita semua adalah segala bentuk keganasan dan penipuan”.

 

Oleh itu, tidak hairanlah apa yang berlaku selama ini di dunia daripada pembunuhan dan keganasan yang dilakukan oleh Yahudi tidak pernah dianggap jahat atau jelik oleh mereka kerana mereka melakukannya atas suruhan agama.

Bukti-bukti ini menunjukkan Yahudi jahat kerana agamanya jahat, adapun Islam, jika ada umatnya yang jahat, bukanlah kerana Islam itu jahat tetapi kerana penganutnya itu tidak mengikuti keseluruhan ajaran Islam itu sendiri.

Seorang muslim yang membunuh seorang kafir tanpa sebab syar’i adalah berdosa pada syara’ Islam tetapi seorang Yahudi yang membunuh seorang Umami secara suka-suka dan seronok-seronok adalah ‘ibadat’ dalam agama Yahudi.

Maka jelaslah di sini bahawa kejahatan Agama Yahudi adalah sebenar-benar kejahatan dan tidak ada kejahatan yang lebih jahat daripada kejahatan Yahudi ini.

Firman Allah Taala dalam menerangkan bangsa Yahudi dalam Surah Al-Anfal ayat 55-56:

 Maksudnya: “Sesungguhnya binatang (makhluk) yang paling buruk di sisi Allah ialah orang-orang yang kafir, Karena mereka itu tidak beriman.  (yaitu) orang-orang yang kamu Telah mengambil perjanjian dari mereka, sesudah itu mereka mengkhianati janjinya pada setiap kalinya, dan mereka tidak takut (akibat-akibatnya).

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: